Translate

poniedziałek, 4 czerwca 2012

Różności ...

W tej chwili ogród bardzo intensywnie się zmienia. Jedne roślinki przekwitają inne zaczynają. Prawie codziennie odkrywam coś nowego. 
Dziś w nocy wreszcie dobrze popadało i teraz roślinki odżyją i mam nadzieję, że trawnik też.

Pięknie mi kwitnie Czyściec wielkokwiatowy . Dostała 2 lata temu małą sadzonkę od znajomej, posadziłam i nie przypuszczałam, że tak będzie mi się podobać. Kwitnie już około 2 tygodnie i myślę że jeszcze około tygodnia da radę, więc całkiem długo pozwala cieszyć oczy swoimi pięknymi kwiatami. Śliczny jest ten odcień fioletu.



Berberys Thunberga 'Admiration'
 Karłowy krzew o zwartym, kulistym pokroju, dorastający do ok. 0,5 m wysokości. Liście owalne, błyszczące, purpurowo- pomarańczowo-czerwone z żółtą obwódką.




Powojniki o niezidentyfikowanej nazwie. Dwa pierwsze miały pomyloną etykietkę. Szkoda, bo chciałam co innego, ale całe szczęście, że i tak mi się bardzo podobają.
Trzeci - czerwony, kupiony w popularnym markecie jako "powojnik czerwony" :)




Na koniec mój tegoroczny nabytek, piękny Żywokost 'Axminster gold'  o ciekawym zabarwieniu liści. Sadziłam go w połowie kwietnia i bardzo dużo urósł przez ten krótki czas.

3 komentarze:

  1. Widzę ,że sporo się działo u Ciebie jak mnie nie było. Ale prawdę mówiąc wiedziałam ,że tak bedzie. U Ciebie tyle wszystkiego .Nie boisz się,że Ci się za bardzo zazywokości w ogrodzie? Powojniki cudne jak wszystko zresztą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się też podoba czyściec. U mnie powojniki jeszcze tak pięknie nie kwitną. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, kolory kwiatów są niezwykłe. Ogród musi wyglądać rewelacyjnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń