Translate

czwartek, 21 czerwca 2012

Powojniki

Kwitną na całego dwa kolejne powojniki. Jest to ...

Clematis 'Blue Angel'
Przepiękny. Polska odmiana silnie rosnąca i bardzo obficie kwitnąca. Jest niezawodny. Kwiaty jasnoniebieskie z pofalowanymi brzegami, cztero, pięcio i sześciopłatkowe z żółto zielonymi pręcikami.
Zdjęcie znowu nie oddaje wiernie jego koloru. Jest on, jak nazwa wskazuje, jaśniutko niebieski, błękitny.






Clematis 'Alionushka'
Odmiana wyhodowana na Ukrainie. Zaliczny jest do powojników bylinowych. Łatwy w uprawie. Ma przewieszające, dzwonkowate ciemnoróżowe kwiaty z fantazyjnie podwiniętymi brzegami . Kwitnie od czerwca do września. Zimą części nadziemne powojnika zamierają, natomiast część podziemna pozostaje żywa i z niej na wiosnę wyrastają nowe pędy.




3 komentarze:

  1. Nie zawsze pamiętam nazwy odmian , które sadzę ale Blue Angel sobie zapamietałam ,bo rzeczywiście to niezwykle piękny powojnik i na dodatek mój pierwszy . Pamiętam z jakimi przygodami go u siebie chciałam zadomowić. Miałam wtedy piesia, który się uwziąl na ową roślinkę , bo za każdym razem kiedy wsadzałam powojnika , on go wykopywał i przynosił jak trofeum przed próg. Szczęśliwie jakoś sobie poradziłam i w koncu roślina się przyjęła. A w tym roku padły mi wszystkie. Dosadzam powoli. Te bylinowe też są piękne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak się cieszę, że trafiłam do Ciebie. Cudowny powojnik. Piszesz, że odmiana silnie rosnąca, takiej potrzebuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ***Życzę Ci dnia miłego, Kwiatów słońcem pachnących, Przyjaciół kochających, Radości i śmiechu bez końca. Dni pełnych pogody i słońca,..życzę super Weekendu*** Z SERCA POZDRAWIAM I BUZIACZKA ZOSTAWIAM.

    OdpowiedzUsuń