Translate

sobota, 23 czerwca 2012

Cudowne lilie i pewne zadanie

Do lilii dosyć długo nie byłam przekonana. Jakoś tak średnio mi się podobały. Miałam jakieś w ogrodzie i nie pamiętałam nawet skąd się w nim znalazły. Nie zwracałam na nie większej uwagi. 
W ubiegłym roku dostałam w prezencie cebulki lilii 'niewiadomoco'. Były już mocno podkiełkowane, więc posadziłam do donicy, którą postawiłam przed wejściem do domu. Gdy zakwitła, zaczęła tak cudownie pachnieć, że wyjść z podziwu nie mogłam. Bardzo mi się podobał też jej wygląd. Postanowiłam oczywiście, że teraz posadzę ich więcej i tak też wiosną zrobiłam.

To sprawczyni mojego zauroczenia



A to Lilium aurelian hybr. Regale - pierwsza z wiosennych zakupów



Zastanawiacie się pewnie jakie zadanie mam na myśli. Otóż, jakiś czas temu moje dzieci poprosiły mnie, aby posadzić w ogrodzie roślinki, które nazwane są ich imionami. Podłapałam ten pomysł i zaczęłam szukać. Znalazłam tulipany 'Carola' oraz clematis 'Caroline'. Obie rośliny dostępne przez internet, więc nawet jeśli sama gdzieś nie kupię, to problemu nie będzie. Problem mam natomiast z młodszą córcią - Oliwią. Macie jakiś pomysł, bo ja nie ... Przekopałam internet i nic nie mogę znaleźć :( Roślinka oczywiście musi dobrze rosnąc w naszym klimacie i być w miarę łatwa w uprawie.

3 komentarze:

  1. Pamiętam swoje początki miłości do lilii , zakupy przez pocztę (internetu jeszcze nie było), wyjazdy na różne miłośników ( tam można się było zaopatrzyć ).Stare dzieje ale miłość przetrwała. Kupiłam sobie ostatnio roślinkę , która nazywa się dokładnie Oliwia. Jest to zioło , które używa się do potraw i nadaje im smak oliwy. Pisze na etykiecie ,że zimuje ale to się okaże z jakim skutkiem . Na razie wysadziłam do donicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też rosną lilie, ale jeszcze nie kwitną, Twoje wyglądają przepięknie. A Oliwia zdrobniale to Oliwka, więc może Oliwnik srebrzysty?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze lilie lubiłam, za ich kształt i zapach. Twoje są piękne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń