Translate

środa, 18 kwietnia 2012

Wielosił - Polemonium

Bardzo lubię rośliny, które są piękne i ozdobne nie tylko w czasie kwitnienia, ale dzięki barwnym i ciekawym liściom ładnie prezentują się przez dłuższy czas.
Z całą pewnością należy do nich wielosił.
Odmianę Wielosił błękitny "Blanjou" mam od wielu lat. Nie miał on ze mną lekko. Świeżo zakupionego maluszka posadziłam na rabacie z wystawą południową, czyli na tzw patelni. Jakby tego było mało miejsca pod sadzenie niczym nie rozluźniłam i rósł sobie biedak w glinie. Nie przyrastał wcale, liście miał poparzone słońcem i w środku sezonu w trakcie nędznego kwitnienia, przeniosłam go do lekkiego cienia i do znacznie lżejszej ziemi. Odwdzięczył się za to i to bardzo, bo od tamtej pory szaleje ze wzrostem. Był już wielokrotnie dzielony.


 W tym roku udało mi się zdobyć dwie odmiany o ciekawie wybarwionych liściach. Są to:
Polemonium reptans "Touch of class"


Polemonium reptans "Stairway to heaven"


2 komentarze: